Sunday, February 14, 2010

DO’A-DO’A MUSTAJAB.

1. Ya Allah,bukakanlah dadaku,permudahkanlah urusanku dan hilangkanlah kekakuan pada lidahku agar mereka faham akan perkataanku.

2. Ya Allah,ampunilah dosa kami dan orang-orang yang beriman yang telah mendahului kami,dan janganlah Engkau jadikan ada perasaan dengki di dalam hati kami terhadap orang-orang yang beriman.Ya Allah, Tuhan kami sesungguhnya Engkau Maha Pengasih dan Penyayang.

3. Ya Allah,berikanlah dari isteri-isteri dan zuriat-zuriat kami orang-orang menjadi idaman hati di masyarakat,dan jadikanlah kami menjadi ikutan bagi orang yang bertaqwa.

4. Ya Allah,berilah kami kebahagiaan di dunia dan kebahagiaan di akhirat dan peliharalah kami dari azab api neraka.

5. Ya Allah, semoga Engkau terima do’a kami,sesungguhnya Engkau Maha Mendengar dan Maha Mengetahui.Dan ampunilah dosa kami,sesungguhnya Engkau Maha Pengampun dan Maha Kasih Sayang.

6. Dengan nama Allah berjalan dan berhentinya kenderaan ini sesungguhnya Tuhanku Maha Pengampun dan Maha Pengasih.
Dan tidaklah mereka yang menentukan takdir,tetapi Allah yang menetapkan takdir sebenarnya.Bumi semua dalam genggamanNya sampai hari kiamat dan semua langit terlipat dalam tangan kananNya.Maha Suci Allah dari yang menyekutukanNya

7. Aku Berlindung dengan kalimat Tuhan yang Maha Sempurna daripada syaitan yang menggoda dan dari pandangan mata yang menyeramkan.

No comments:

Post a Comment