Monday, February 15, 2010

  1. Aku berlindung kepada Tuhan Penguasa manusia,Raja manusia,Sembahan manusia,dari kejahatan (bisikan) syaitan yang biasa bersembunyi,yang membisikkan (kejahatan) ke dalam dada manusia (iaitu) dari jin dan manusia. (An.Nas: 1 - 6)
  2. Ya Tuhanku,aku berlindung kepada Engkau dari bisikan-bisikan syaitan.Dan aku berlindung (pula) kepada Engkau yang Tuhanku,dari kedatangan mereka kepadaku. (Al-Mukminun : 97 - 98 )
  3. Ya Tuhan kami,jauhkanlah azab Jahannam dari kami,sesungguhnya azabnya itu adalah kebinasaan yang kekal.Sesungguhnya Jahannam itu seburuk-buruk tempat menetap dan tempat kediaman. (Al-Furqan:65-66)
  4. Ya Tuhan kami janganlah Engkau hukum kami jika kami lupa atau kami bersalah.Ya Tuhan kami,janganlah Engkau bebankan kepada kami beban yang berat sebagaimana Engkau bebankan kepada orang-orang yang sebelum kami.Ya Tuhan kami,janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang tak sanggup kami memikulnya.Berilah kemaafan kepada kami,ampunilah kami,dan rahmatilah kami.Engkaulah Penolong kami,maka tolonglah kami terhadap kaum kafir. (Al-Baqarah : 286)
  5. Ya Tuhanku,sesungguhnya aku telah ditimpa penyakit,dan Engkau adalah Tuhan Yang Maha Penyayang di antara semua penyayang. (Al-Anbiyaa' : 83)

No comments:

Post a Comment